Wednesday, July 6, 2011

Tupak sotong ku :p

Hari tu kan kecoh aku duk mengidam2 nk mkn tupak sotong tu, tp mmg betul la payah nk cri sotong size yg aku nak tu, klu cari kt psr mlm, ade yg bsr tp panjanggggg sgt (itu sotong jantan yer) so xsesuai.. rejek! cume 1 tempat je lg aku xushar, iaitu pasar pagi, mslhnye xde masa nkg tuh, hr kerja kol 830 bru kuar umah, nkg antar ank lg, pdhl waktu kerja start kol 830, cmne tu? hahaha 

So mengadu la kat my mil, hehe sbb tahu dia tiap2 pg lepas subuh akan ke pasar dlu cari brg2 dapur kan.. saje buat2 ayat simpati ckp tringin lame dah nk mkn ketupat sotong, tp payah betul nk cri sotong bsr2, kalau2 mak ade nmpak kt pasar, bgtahu yerrrr (ayat kene susun elok2, padahal....faham2 je la)

tup2 pg esoknye masa antar mika, mil ckp, dah belikan sotong, uit?? hahahha , so blk kerja ptg tu la bru aku ambik, mil siap basuh & siang bersih2 dh pun, bagusnyeeee, tao2 je menantu dia yg sorg ni memang bab siang2 ni....errrr :p

so pagi sabtu aku dh msuk dapur utk agenda mengketupakan sotong ni,
ni je bhn2 dia, bwg merah, halia yg dimayang & sdikit halba

beras pulut yg direndam dlm santan dan sdikit bhn2 mayang td
















hampehhhhhhhh, tetibe xbley nk transfer gmbr seterusnye.
eeeeeeee stress betul sejak2 pkai nset yg satu neh,
rase nk baling ke dinding dan2 ni jugak!! grrr...
nanti klu dh ok, aku updet smule step by step buat tupak sotong ni
hahahahha...maaf entry trgantung, tp nk updet jugak :p



10 comments:

  1. adoi
    potong betullah hp mu ni
    aku siap tulias atas kertas ni
    tau2 takde ending
    huhu

    ReplyDelete
  2. alaaaaa menci la muuuu potong stimmmmmmmmmmmmmmmmmm


    cepat sambung!! dah la mmg kegemaran ni!

    ReplyDelete
  3. oittt!!! sabo kan jelah dak nano nih. cepat pegi tukar henpon baru
    ekekeke

    ReplyDelete
  4. alaaa..baru best nak baca tao..hahahaa...

    ReplyDelete
  5. potong stim betol lah mu nih..grrr =.= kuar dah mata sepet aku..

    ReplyDelete
  6. hahaha sabor2, kesilapan teknikal yg xdpt dielakkan :p

    ReplyDelete
  7. ala na baru nak tgk gambar seterusnya nanti kasi edit balik ye entri ni nak tahu step seterusnya

    ReplyDelete
  8. baru je nak try buat..tengok2 ending takde...hihi..kena blogwalking kat blog org lain dulu la yer

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails