Friday, April 6, 2012

Nasi Minyak Hujan Panas

Percubaan pertama buat nasi minyak hijan panas, sokay la, hukhuk nama je org pantai timur, tp umr dah tua bangka baru nk belajar buat nasi ni walaupun boleh kata tiap2 minggu mkn, hehe

Sepatutnya guna beras bas mathi tu, tp tadek, guna je lah beras biase, so tekstur agak tidak menawan lah, maybe lps ni kne beli beras bas mathi tu plak :D

Tumis bawang putih, bwg merah, halia, rempah 3sekawan dengan planta
masukkan dalam periuk nasi yg dah dibasuh beras siap2 dgn sukatan air mcm ko msk nasi je, lain la klu gune beras bas mahti kne lebihkan skit air kan..
Agak2 nasi dah hmpir masak titiskan pewarna kesukaan, kasi kalerful gtu :p


xcomey ork? haha, prctice make perfect! makan ngn kurma ayam adelah sedak! ok bai~

8 comments:

  1. Weeee..mcm2 tau masak. Isteri mithali sungguh, jaga perut suami. ^_^

    ReplyDelete
  2. babe
    aku muskil lah
    mcm mana nasik tu boleh jdi kaler2 pulak ye?

    ReplyDelete
  3. Tu 1 pinggan tu mu punya ke?banyaknyeeee... ;p

    ReplyDelete
  4. apsal tengok nasi pun terliur ni

    ReplyDelete
  5. kalo beras basmathi ni lg molek

    ReplyDelete
  6. ohh senang saja kah
    mengagau watashi ni rasa susah sesangat
    hikssss

    ReplyDelete
  7. br teringat aritu time jamuan raya opis sebok mintak resepi kt opismate.konon semangat nk wat.penyudahnya dh jadi kepam kertas resepi tu wakakak

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails