Tuesday, January 18, 2011

Pantang larang budak kecit

xceli sejak aku ngndung lg, mcm2 jenis pntang larang aku dgr dr belah keluarga mertua aku ni, belah family aku cam xde pun?? huhu.. asal aku g umah mil..ape yg aku buat kdang2 mesti dpt teguran, contoh laa..ni contoh2 pantang larang ms aku ngndung dlu

  • letak towel lilit2 tengkuk, mil ckp x elok, nanti tali pusat baby terbelit, seram je dgr kan?? huhu
  • duduk kat tgga, nanti branak susah sket ke ape? lupe dahh, tp aku ske duk kat ank2 tgga tu melepak, so slalu la kene tegur, hihi
  • xley mkn ikan pari..peberet aku tuhh sbbnye? lupe dah..haha
  • bykkkk lg sbenarnye, tp aku cm ingat2 lupe boley? hehe i'm corry :p

skrg bile dah branak, ade gak lg pantang larangnye..hehe antara yg aku baru2 je dgr mggu lepas ni :p

  • bile anak tu kene chicken pop, jgn marah2, nanti makin banyak keluar biji2 tuh (xceli last week, ade bintit2 merah byk kat muke ank aku, so mil syak kene chicken pop la kan, ms aku tgh dukung tu, dia xmo duk diam, aku cm marah la budak tecit tuu, xde la marah beria, cume ckp "hishhhhh!! nape xley duduk diam neh??!!" gtu jek..skali mil tegur, jgn di marah dia..nanti makin byk naik campak tu..urkkk...takot x? trus aku diammmmmmmm xbrani tegur ank aku buat pe2 dah. hahahah depan mil je la :p
  • jgn tengking anak, nanti terbantut ??? lebey kurang je cam situasi di atas, hehe ms ni anak aku tgh main2 ngn laki aku, depan mil la ms tu..laki aku ni mmg ske gertak anak dia ngn ckp kuat2, "haippppppppppppppppp!!!" gtu je la..tp suara kuat kan, laki biase la..skali mil tegur, jgn di tengking kuat2 cmtu ke dia..nanti terbantut kan.. aku ???

hehehe ntahla..lain padang lain belalang kan... sbb aku xbiase dgr lg pntang2 cmtu.. ngn mil cm byk lak..aku dgr je la..percaya atau x wallahualam, tp ckp2 org tua kan.. ikot je laaaa.. :p, korg plak?? ade cerita2 menarik lg dr aku x? hehehe

p/s : ehh lg 1, korang pernah dgr x, org2 tua ckp.. kalau ank kecik yg cpt tumbuh gg ngn byk, lmbat bley berjalan, yg lmbat tumbuh gg bley berjalan dlu, ye ker???? humm aku rase xsemua cmtu kot?? mungkin secara kebetulan. tp hrp2 ank aku cpt la bley berjalan. hehehe

16 comments:

  1. aah semlm kwan depn uma ade ckp gitu.
    klo gg dh tumbuh jln lmbt. dan sebaliknyee.
    betul ke ?

    ReplyDelete
  2. na, fashya punya nenek tiri pun camtu, banyak sangat pantang larang dia. masa peknan dl, dia tak bagi makan dalam piring kecik, nanti lambat bukak pintu. lagi jangan dok kat tangga.
    Biasala org tua, banyak sangat pantang larang dia, kita yang muda ni ikutkan jelaaa....

    ReplyDelete
  3. pasal tumbuh gg cepat n lbt jln tu...mikhail slalu kena ejek ngn nenek pulau cmtu...huhuhuhu...tp x gak kot....sepupu SA dia cpt je jln even tumbuh gg pn cpt....mikhail ni kes overweight kt bontot je ni..wahahahahahahah

    ReplyDelete
  4. tak pernah lak dgr pantang larang yg mil mu ckp tu.tp yg bab jln ngan gg tu ada lah dgr
    tp...kdg2 tak btol gak sbb ada baby yg tumbuh gg cepat,jalan pun cepat.
    kysha tak tumbuh gg,harap2 jln cepatlah kot ;)

    ReplyDelete
  5. pernah gak org ckp cam tu , kalu tumbuh gg dulu lambat jalan..
    anak i tumbuh sebatang pastu xtinggi2 pun gg tu..jalan pun xgak lagi..so cam ner tu..

    ala sume tu berdasarkan apa yang depa nampak...xkan lah kita nak halang gg yang dah tumbuh tu..hahahha

    tang fasya lak ckp makan dalam pinggan kecil tu..kalau belah iera dorang kata nanti mulut bb kecil n comel

    cam ner tu..ke lain tempat lain kefahaman

    ReplyDelete
  6. hurm..tang pantang larang last skali tue mun ader dengar jugak.tp tak tahulah kan ttg kesahihannya...

    *alaaaa na..mun takleh join contest baby tido tue coz mun tak ckup syart no.3

    ReplyDelete
  7. a ah yg tumbuh gigi tu pernah dengar

    ✿(^^,)✿ hehehhee

    ReplyDelete
  8. wahhh bnyk tul pantang larangnya nie...takut plk nk de anak..hi2..

    ReplyDelete
  9. ish tipikal sgt la dorang tuhh.sowy kalo terasa

    ReplyDelete
  10. naurah cepat gak tumbuh gigi. cam awg ar lebih kurang.

    dah pandai berdiri, kire ok la tue kan. hihih..so belom pd tahap riso lagi. hrp dah 11bln nie dia berani nk menapak pulak =)

    ReplyDelete
  11. ermm..part tumboh gg tu...gg tumboh gak byk..jln pn jln gak heheh..cane tu..

    ReplyDelete
  12. Na pernah dengar tak pantang kalau suruh baby yang tak pandai jalan lagi bertatih? sbb takut gigi rongak? pernah tak dengar? cam..nak caya ke tak..entah lah..

    ReplyDelete
  13. byk sngt pantang larangnya. kd2g x masuk akal la yang. hehe

    ReplyDelete
  14. adehh..br mkn ikan pari smlm...hahahha...

    yg pasal tumbuh gg gn bjln tu pnh gk dgr...tp ikut masing2 laa kot..

    ReplyDelete
  15. rasenya xjugak la na..kadang2 tumbuh gg cepat jalan pun cepat..
    hurm dlu ader mak biras cakap jgn makan cempedak masa preggy takut nnt anak lekat xmo kuar masa bersalin..hahaha xtau la kebetulan ke or mmg betul..husna kan xmo kuar, lekat kt kepala die jer..kui2

    ReplyDelete
  16. parent fad xde pantang larang pelik2. tp mil ada gak. fad dah membesar xbape ikut pantang larang so xambil tahu sgt, lg2 yg pelik2 tu. kalau logik boleh terima jugak ah.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails