Monday, August 22, 2011

Ragam anak di param

Tiap kali tringat kes last week kat param, asik nk trgelak je, hadoiihh anak, memalukan ibu betul, hehe ekceli jumaat lepas, encit suami berbuka kt luar ngn geng2 kete dia, aku xjoin..so alang2 berbuka sensorang, baik g beli je, lgpun xpernah lg merasa lauk pauk kt bazar tu, cane sedap ke x, eh sbenarnye nk cari nasi kukus je, & air plum asam boi,

So ptg tu g param smbil duk kelek anak bujang yg tengah kecoh mulotnye mcm bertih jagung tuh, abis semua org kat bazar dia tegur "haiiii" smbil angkat tgn.. kalau dekat sket mmg dia lepuk2 la bahu org tu, if org tu membelakangi dia, sure dia tarik baju suruh pandang dia, haiyohhhh geram aku siap dukung kat tgn kiri, tgn kanan aku duk ikat kemas 2-2 tgn dia..dpt bayangkan x??? :p

Tp xbermakna tgn kene ikat, mulot xley buka yer.. hehe, singgah kat gerai yg jual nasi kukus, nampak je nasi, trus dia bising2 cakap "acikk..acikk..acikkk, nak acikk!" yang si ibu ni duk saborkan anak, cakap kite nk beli nasi ler ni, sabor la kan...pastu nmpak ayam lak.. "nak yam..yam..yam!" smpai org2 yg berkerumun kt ctu nk membeli sama pun trgelak sama je ngn peel anak bujang ni sorg..

ekceli mika ni if dia nak sesuatu, dia akan cakap mende tu berulang2 selagi xdpt ke tgn dia, bayangkan, kecoh x?? gerammmmm... last part, sbb org ramai kan, ambik masa la sket nk dpt turn aku, sekali budak bertuah ni cakap "apooo..aporr..aporrr!" (lapar) smbil jerit2, ya Allah malunya aku xtao nk ckp ler, sbb masing2 kat ctu semua duk gelak2 ngn macik2 meniaga ns kukus tu skali tergelak, masing2 duk ckp, pandainyaaaaa.. (pandai ler berterus terang smpai memalukan ibu kan?? malu beb, bunyinye mcm ibu xbg makan anaknye seharian smpai ank duk bising2 lapor, hadoiihh) so cepat2 macik tu bungkus nasi tuk aku dulu, tp dia tao anak aku tgh lapo kan, trus hulur plastik kat tgn anak aku, laju je budak ni jawab "acihhhhhh.." secara berjemaah org2 kat situ td cakap pandainyeee.. hahaha aku xley lama dah ctu..cepat2 blah.. malu betul :p

sblm balik singgah jap kat gerai kopok, mika mmg antu kopok lekor yer, hehe trus bg dia ngap sbatang, then ade org lain yg nk beli sama duk senyum2 kt dia, trus dia tanya, "nakk??" hahaha tergelak org tu, aku xtao nk ckp pe, senyum2 & trus blah je.. T__T

Mika, mika..ngapelah peramah sesangat yer...& terlalu berterus terang, mcm xsesuai dah bwk awak kt tmpat2 cmtu lepas ni.. serik ibu tao.. huhuhu :p

3 comments:

  1. bijak memang bijak. bijak sesangat

    ReplyDelete
  2. Nanonano...hehehe...banyak peminat nanti tu... mulut peramah...berbudi bahasa pulak tu..

    ReplyDelete
  3. haah bijak...apa nak malu lak..berbudi bahasa....bagus mika..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails