Wednesday, August 10, 2011

Time tido

tu dia bahasa rojak punye tittle, hehehe
sebelum tu saksikan dulu aksi hero ni kene kacau tidornye, hehe


hehe bila tgk2 semula mcm ksian plak,
ade ke patot aku g panggil damia suruh kejut mika,
nampak nak tidur lama sgt kan, g kaco dia suruh bgn damia!
mia pun g la pggil abam abam, cuit2, trkezut yg si abam ni
cepat2 bgn kaver2 macho lap2 air liur basi semua,
cer kalau ibunye yg kejut, lansung xlayan kot. hahahaha

ekceli time ni dah kol 9 mlm, dia tidor dr pukul 4.45 ptg ok!
mane la aku xsusah hati dia tidor lama2, dah la dr ptg,
dgn baju xbertukar lg, xbermandi lg..adoila
kalau dah tidor tu xengat dunia, mcm org besar..

Aku perasan sejak2 dah jadi ank teruna ni..
dia dh kurang nk tido dlm buai, itu dgn aku la
kalau kt umah mil, still dlm buai, cume tdo kejap je la
klu kt umah aku, mule2 aku sumbat dlm buai je,
tp tido sejam dua, dia merengek2, angkat letak tas katel
bg nenen sket, trus lena berjam2.. mmg syok dia tdo lama,
tp mcm bosan lak sunyi jer rase..hahahaha
so skrg aku dah setting time tido dia
pagi dia bgn kol 8, tido balik tghari smpai kol 2ptg
pastu jgn bg dia tdo dah, if dia tdo petang, 
jawabnye xtao la bile plak dia nk bgn ntah2 smbung trus smpai pg esok, ahha
so bg dia main je petang2, magrib comfirm dia meracau2
jalan pun trhuyung hayang sbb ngntuk sgt2, hahaha
so lepas berbuka, balik umah kasi mandi dia
baring kasi nenen, trus dia lena smpai ke pagi esoknye tu..
mcm org besar dah ek tido skrg??? lame betol..huhu
klu pikir2 mcm syok sbb kite byk masa nk kemas2 umah nk bt ape2 kerja
tp sejak akhir2 ni aku mcm penat sgt, mcm kerja angkat simen je hr2
time baring bg dia susu, sure ngn aku2 skali belayar same,
mule la time terjaga sahur, alamakkkk baju xbsuh lg
bilik xkemas lg,dapur x itu ini..bla3..haiyakkkkk cane tu???
aku rasa lepas ni, bg dia tido dlm buai la dulu mule2,
supaya aku xde nk baring & terlelap skali kot
sbb baju dah 8 lori xbasuh tu, dr sehari ke sehari tertangguh
aku ske basuh baju mlm2..hehehe malam ni nak cube gak
xmo tido skali ngn dia, taruk dia dlm buai bg susu botol
so boley aku dgn tenangnye nk buat kerja umah...cube yerr :p


8 comments:

  1. aah, lebey kurang je entri pasal tido...

    lame betul mika tido yek.. anak tido memang heaven. mak bebas nak buat ape je...

    ReplyDelete
  2. dah mcm budak beso dah mika bangun gitu. siap blh lap air liur basi x tahan tu..wakakkaa..

    anak bujang kuat tido kot. naurah x kuat tido cam aku la wey. adik aku kate kt nursery dia sllu x tido dgn 2-3 ketol bdk lain yg sama pe'el cam dia. pagi tido 1 jam. tghari kdg2 lansong xnk tido kata adik aku.

    tp malam pon energetic lagi. sllu dlm pkl 9 lebih baru dia menguap & gosok2 mata.

    ReplyDelete
  3. mirza tak kuat tido pon...melonjak main jek..kul 11 malam baru nak tido tue pon ajak masuk bilik..kalau tak main jek kejenya

    ReplyDelete
  4. slalu gok kena bebel ngn encik somi sbb tdo awl bersama ank bujang...ye la kn...cm buruh binaan plak penatnye....wahahahahah

    mika debab cm mika la....kasi tahan mta dia kalo dh tersasar jauh dr time tdo yg sebenar...jln pn x btol...siap terhantuk2 lg...tp demi nk kasi dia tdo mlm secara normal..layankn aje

    ReplyDelete
  5. ni yg jeles ni.mya tido mlm kol 10 ke atas. dan mlm adalah masa dia energetik giler.padahal kt umh bs dia tido setakat sejam 2 je

    ReplyDelete
  6. siap lap air liur.. comel betul mika ni..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails