Friday, March 11, 2011

Al kesah si ibu tunggul

ok hr ni bru aku nk citer plan last minit aku yg 2-3x terbantut last week, tp akhirnye smpai gak aku kat putrajaya tu :)

xceli, last week dr hr rabu lg ank aku demam, dia mcm demam mlm, tibe2 tgh2 pagi buta dlm kol 430 dia terjaga coz panas mndadak, tp xmerengek pun, slumber je dia duduk congok tas katel, smbil bebel2, aku tggu smpai kol 7, bru brani nk mandikan dia..tp mmg bg mandi lame la nk turunkan suhu bdn dia tuh, so lepas mandi, bg susu ubat, hantar kat umah mil, dah ok time tu, so bgtau mil dia demam, aku blk kerja, tgk dia panas smule, pastu ms nk blk, mil pesan, jgn mandikan ank, demam2 xley mandi, aku mcm err???? lain org lain pendapat kan? bg aku, klu dia panas, cpt2 je aku mndikan, sure sejuk., mcm mil dia xmndikan sbb nk bg kuarkan peluh, sbb tu suhu ank aku naik blk kot ptg tu? adehh blk umah cpt2 aku mandikan dia smule, bg susu + ubat, so ok la sket.

hr khamis tu dah plan ngn ank buah aku nk turun kL sbb jumaat aku nk amek cuti, laki aku lak xley tggl bengkel, so nk bwk diri la kirenye ni, hahaha..ank buah aku siap2 g amek tiket nk turun kuantan dlu, same2 naik kete aku ke kL, tup2 khamis mlm tu, lepas magrib, bdn ank aku panas smule, panas yg melampau2 yer, aku bg ubat, ms tu dah debor, ceh suhu, tgk 39! makkkkk.. aku cpt2 amek tuala basah lap2 1 bdn, time tu ank buah aku nk gerak g terminal bas dah gerak kol 11, aku msg dia bgtau mika demam teruk, trus dia cancel & g jual balik tiket, dia ckp jalan bile2 boley. anak tu penting..huhu terharu aku, so lps tu kejap2 cek suhu, lepas sejam cm dah kurang panas, suhu pun dah turun 37, maybe ubat yg aku bg td dah bertindak balas kot?? so meses smula la ank buah aku, suhu dah turun, if jumaat pg dia dah xdemam, comfirm turun kL, if demam lg, cancel ah.. ngamok dah pempuan tu. hehehe.. sil aku yg duk putrajaya pun bila tao hal ni,dia plg susah hati, ms ni mane aku tao dia dah plan nk buat surise party tuk ank aku kan? patot ah bile aku ckp xjadi,,dia pakse2 gak aku dtg..ape ke halnye??

dia punye pakse2, sms selang sejam tanye psl ank aku dah baek ke blom, bl aku ckp, dah ok sket, tp ank buah aku dah jual tiket, dia pakse lak ank buah aku amek tiket pg jumaat, trus ke kL, xyah dtg ktn, hahah psiko tol desak2 org, last2 aku trtido, tup2 bgn pg tuh, tgk misscall ngn sms bagai nk rak kat enset, hahaha 2-2pompuan tu duk tanye aku cmne mika, bile aku ckp ON, ank buah aku trus g beli tiket ke kL, aku pun siap2 nk gerak sane gak, call akak aku sorg lg ajak teman, tup2 dia ngah kerja..hahah hampeh tao, spoilkan mood aku, marah2 dia suruh amek cuti mengejut, jaat eh? dia bekejor blk, huhu.. ok settle semua dlm kol 11 pg la aku gerak..mintak dipermudahkan perjalanan aku tu..

MIntak je la..tp nak ke smpai..xyah sparuh perjalanan la..baru suku je..dah buat peel, ok hr tu aku xbwk car seat sbb ingat nk suruh kakak aku pegang dia kat blkg, skali dia merengek2 nk duk depan, ok fine, siap taruk air bag versi ibu byk2 kat depan. hahah aku klu g mane2 mmg bwk bantal byk2 :p

ok anak ibu maen elok2 yer, ibu bwk slow2 je..mak teh control kat blkg, tgk tgn makteh tu..duk gtu je sepanjang perjalanan takot2 budak ni lari naik atas riba ibu. hahah tp xyah nk pegang la klu dia nkg. tetapp dgn pendiriannye. merengek2 sgt, aku decide jumpe rnr terdekat nk benti. so jumpe rnr lanchang ke hape ntah. stop trus bf dia. dia ni klu aku ade, mmg payah nk susu botol, saje je tao, nk bergayut jek. ok fine, benti kejap bf dia xsmpai 5minit pun dah tertido..

means dia merengek2 sbb nk tdo atas riba aku, adehhh.. ok dah tido pas kat blkg, baringkan kat seat.. lega sket la perjalanan xde org buat onar, so boley speed, tup2 nk smpai tol gombak dah, boley dia terjaga, ahdoiii sabor je la.. nanges2 xley pujuk, so aku trpakse benti emergency tepi highway tuh, bf dia kejap..dah ok sket bg akak aku pegang, n smpai tol gmbak, abg aku tggu sane ngn ank buah aku, sbb aku x tao jln, bekejar plak ke putrajaya smbil dak tu merengek2, puas ank buah aku pujuk2 tunjuk lori, bagai..diam kejap. hahaha penattt owhhh.

aterr nak buat gane, kot entry ibu tunggul aku sblm ni ade fasyha komen yg dia slalu sgt smbil drive bf husna tu, aku cam terkejut gak, but now aku xterkejut dah..sbb aku pun dah teraiiii. hahaha ni otw blk kuantan dah la..konon nk cepatkan potluck sbb aku nk gerak blk awal kan? tung tang2, magrib gak bertolak, budak kecik ni nk tido..bg btl susu xnk..nk bergayut smbil tido..xde arah la..slow2 drive n baringkan dia tas riba aku, bg dia gayut smpai tertido, tp sbb aku takot dia meragam lg, aku teruskan perjalanan dgn budak ni tas riba aku. slamattttt smpai kuantan. ALHAMDULILLAHHHHHH....tp bayangkan la. rase cm bengkakkkk je bontot sbb ade bebanan kat atas berganda. haha

sok maybe nk travel jauh lg, tp kali ni babahnye ikot skali kot. kalu x..jem lg la bontot aku jawabnye nk smpai ke cameron tu..hahahhaa ok la have a nice weekend uols. daaaaaaaaa~

13 comments:

  1. fuhhh..kental!
    weh,nasib baik aku takde mgu nie,kalu tak aku ajak sharil naik cameron gak

    ReplyDelete
  2. wahhhh.. sakan berjalan ibuu. tiap2 mgu ada program. hihi

    ReplyDelete
  3. wah. mu nak naik cameron?. kirim stoberi sekilo!. hehehe

    ReplyDelete
  4. wawawa..pegi cameron x ckp aa...best ah sane. dulu honeymoon pas kawen g situ la. smpi skrg habi serik nk pegi lagi. dia kata jalan mendaki buat dia sakit kepala. huhuh

    nnti aku nk paksa gak pegi. nk bwh naurah skali. masa naik atas tu maybe naurah hanya segumpal darah saje lagi. xpon blm wujud lansong. huhuh =p

    ReplyDelete
  5. Na...yaya biasa buat camtu. Sebab dorang kalau ade kite mmg taknak nya botol. Selalu gak bf smbl drive. muahahaha. tp mu lagi teror, smp kuantan nunn.... haha. :P

    ReplyDelete
  6. wah hebat mu na...tabik arrr

    ReplyDelete
  7. MIL pja pn x kasi mandikan kalo Mikhail demam...tp pja taram je mandikan time daddy dia dh p kje..wahahhahahaha....doctor pn soh mandikan pn...kalo x suhu terlekat kt dlm bdn pulok...kang kalo kena fit...sape nk jawab\

    Ibu mika ni rajin beno berjalan...syok nye...

    ReplyDelete
  8. MIL pja pn x kasi mandikan kalo Mikhail demam...tp pja taram je mandikan time daddy dia dh p kje..wahahhahahaha....doctor pn soh mandikan pn...kalo x suhu terlekat kt dlm bdn pulok...kang kalo kena fit...sape nk jawab\

    Ibu mika ni rajin beno berjalan...syok nye...

    ReplyDelete
  9. hebat betul nor.. tabahnya hati sampai ke KL nun.. kalau akak.. x sanggup .. huhuhu

    ReplyDelete
  10. fuh, mencabar jugak entri kali nih, Memang kena banyak sabar kalau bawak anak pegi jalan2 long distance kalo sorang2 nih.

    Fashya penah bawak jauh2 Jb-Segamat je. Itupun ada adik tlg monitor. Time dia nak merengek tu, puasla pujuk. Last2 bf je sambil drive. Senang je kan?hihi

    ReplyDelete
  11. semangat waja sungguh ibu mika nihh. kasik tabikkk spring seploh kali

    ReplyDelete
  12. slalu na trn kl skg ekk...agk mcabar bile ank demam kan..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails