Friday, March 25, 2011

Perasaan aku ketika ini

serius berdebar2, dari td duk tgk jam, alahai lambatnye pukul 1, aku nk balik, haha, xceli hr ni 1st day mika kat nursery, owhh yer smlm aku amik half day, so ptg tu sempat la aku g ushar nursery terdekat, tp xsempat nk ushar byk tempat, sbbnye.... masuk je kat nursery yg ni, terus hati terpikat, cehhh. hahaha, ye la..TASKA NUR SYIFA ni ade 3buah rumah semi D & sebuah rumah semi D dia tempatkan tuk kanak2 bawah 1 tahun sahaja,xcampur ngn budak2 bsr. 2-4tahun sbuah rumah & 5tahun ke atas sbuah rumah lg. utk rumah baby ni, yg hanya ade 7-8org budak je tu dengan pengawasan 5org penjaga (trmasuk tukang masak), aku rasa mcm selesa sgt dah, lgpun dekat la jugak, & yang lagi penting, 1taman perumahan dgn spupu aku yg dah lama duk kat ctu, so aku dah call dia tanyekan psl nursery ni, so far slama nursery tu wujud, xde ape2 mslh lg yg timbul, & yg antar anak2 kat ctu pun org2 kwsn perumahan ctu yg kazen aku kenal2, means rekod baik lg la staka ni. tu mcm melegakan aku skit la kan. mintak dijauhkan la dr perkara yg x diingini kan.

cuma aku risaukan sgt ni, anak aku tu kan siang tido berbuai, mcm mane la keadaan dia kt sane tu..haha boley ke tido tanpa buai? adehhhh..ermm tilam bantal aku dah sediakan. harap2 dia selesa la. skerat hari je pun nk test ni. Eh! aku bukan antar terus ni tao. hr ni baru nk test & error je. hahha if dia ok xnanges2, boley berkawan,.so aku kene blk bincang ngn laki aku dlu & bwk bincang gak ngn mil & fil, sebab derang xtao la cadangan kiteorg ni. buatnye mil aku berkeras nk jg anak aku tu ker..errrr tgk dulu camne yer.. stakat pukul 11 ni, lsg xde org nursery tu call, means budak tu xde mslh lg la? ishk debornye la aku. hahaha. cepatla pukul 1 oitt...

p/s: hr ni half day lg yer.. :)

12 comments:

  1. meh nak tolong buaikan baby..heheh
    jadi bibik part time....(^^,)❤..

    ReplyDelete
  2. patutlah sepanjang minggu ni xde update blog

    ReplyDelete
  3. pengantin baru
    yerr...ewahh tu mcm nk amek berkat, ke nk blajar jg baby dah?? :p

    yun
    ha ahh yun
    mggu ni na kelam kabut sket
    pg laki na jg, tghari na blk plak jaga
    sbb mil ngn fil g klantan
    tu la susah2 sgt bajet lepas ni nk antar nursery je..
    hr ni test n error la tu :p

    ReplyDelete
  4. camtulah rasanya kan bila ada disituasi tu.
    mudah2 mika ok kat situ.kawan2 ramai,tentu dia suka.
    cam kysha.alhamdulillah dah takde masalah kat umah bs baru nie
    kysha pun suka sebab banyak abang2 tuk dia kawan.dia sorang je anak dara.jadi suma dok kasi attention kat die :)

    ReplyDelete
  5. na insyaallah mika ok.
    mu jgn riso yek
    kekdg ank ank ni dgn ibu bpa je mnje lebih.
    bile parents tade. pndai dorg independent.
    :DD

    bestla mika dpt ramaiii kawan.

    ReplyDelete
  6. wawawa..at last mika jejak jgk nursery yerr...

    perasaan mu skrg mcm aku mase mule2 anto naurah dulu. normal =)

    hrp mika serasi & dpt pelepasan stay kt nursery. huhuh..

    xpon klu MIL nk jaga gak, per kata selang2. 2hari jaga, 3 hari ddk nursery ker. at least dpt la org tua tue berehat kan? diskas2 la. give & take. sepakat membawa berkat =)

    ReplyDelete
  7. huhuhu..
    kita sebagai mak mestilah risau anak kita bila orang lain jaga..
    lebih lagi di nursery..
    padahal anak kita tu punyalah seronok sebab dapat ramai kawan.. :P

    mama jangan risau ya :)

    ReplyDelete
  8. lorrrr mika dh dekat nursery dh ke?. hopefully baik2 aje lah budak kecik tu.



    Na, mil tak kata apa2 ke bila na hantar ke nursery?

    ReplyDelete
  9. salam..singgah sini..
    sedapnyer nama baby..
    zarif mikail..^^ suker...

    ReplyDelete
  10. cemane yunk mika di hari pertama dia? klo dia meragam tu mbe sbb tak biasa berenggang lagi kot.. muka2 baru je sme dia nampak kan..

    takpe, mu try dulu..

    ReplyDelete
  11. wah berdebar rasanya... cpat2 citer yer..

    ReplyDelete
  12. eh dah ke nursery yeee..hopefully oklah kan na....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails