Friday, March 18, 2011

Ligat bukan main

isnin lepas, aku amek half day, kan mak tok x bley jaga,
belah pg babah dia la jaga, so lepas lunch tu aku ade hal kt bank,
usung skali ngn dia, hehe pas settle semua singgah giant jap nk mkn,
senang mkn kt sni, sbb ade mini playground..budak neh suke sgt ar,
main sdiri je ehh..ibu nk makan mee hot plate sat, xley mkn skali,
hr tu slumber je dia tepuk piring hot plate panas2 tu..
giler la..seb bek tgn xmelecur, adehhhh..

owh yer..dia dah biase main mnde alah ni,
so mmg aku lepas je la dia main sorg2

bukan ade ape pun selain gelonsor ni je..haha tp suke sgt dia..

dah gelonsor panjat blk..naik atas, pastu gelonsor..huhu

tp dah dpt kat dia..mmg org lain x kasi can lsg nk main ar,
sbb dia gelonsor ke bwh & naik balik kat laluan yg same, huhu

mase tu aku prasan belah sane, maybe mak bapak budak yg nk main ni kot..
tgk je ank aku pastu gelak2, lepas mkn bru aku g sane angkat ank aku ni
bg can kat akak abg lain yg nk main,
bile xde budak bru aku letak ank aku blk kt ctu..
tp ms mak budak td nk blk, dia sempat tanye
" anak umur brape ni?? "
aku ckp bru masuk setahun, trus suami dia gelak2 pastu ckp
" tu diaa..baru setahun ligat bukan main, nanti dah 2taun cmne ntah,"
pastu smbung gelak2 ngn bini dia & kuar..

err..aku xde hal pun,dah biase dgn riaksi terkejut org luar tgk ank aku cmne
cume ade la skali tu..

g tgk kwn aku dlm pntang kat umah mak dia lah..
yg ank aku ni mmg xduk diam, jap g pnjat tgga umah tu nk naik atas
jap g jalan smpai luar umah, kejap g kejar kucing,
aku nk meriba baby xtenang asik duk kejar ank plak kijenye..
mak member aku dah geleng2 kepala je..
smpaila bile aku tutup pintu, dia boley g tolak slidding door tu..
pastu msuk celah2 antara slidding ngn pintu grill,
boley bayangkan x? ngam2 muat bdn dia kat ctu secara mengiring,
pastu tempekkan muke dia kat cermin slidding tu, buat muke toyee..sabor je ah
aku mls layan la..sbb aku rase xde mcederakan pun if dia duk celah tu
huhu..tp yg aku start nk angkat punggung nk balik sbb mak member aku ni
duk ulang2 ckp..

" ishk..naseb baek la semua cucu2 aku xde yg lagu ni..
ishk..kalau aku dpt cucu gni..agaknye kurusla nk membela.."

sbb dia duk jg cucu gak 2-3org gtu kt umah..
tp kenapakan dia duk ulang ayat tu byk2 kali??
agaknye 1st time kot tgk budak kecik mbuas gni gaye?? huhuhu
tp aku cm nk sentap ar gak..kot yer pun, xyah nk nak banding2 sgt
sape nak anak yg ligat bukan main cmni,semua nak ank duk sopan ayu je kan
tp bg aku..biarla dia nk ligat pun, itu tandanye dia xtive & sehat kan??
asalkan xmenjahanamkan harta benda org n merosakkan ank dara org dah
ehhh..errr....mintak dijauhkan, amin :)

17 comments:

  1. haha,kelakor bile dpt tawu keaktifan mika tu.
    aktif betul die, yg best bole main sendri tanpe babu die, :D

    tula mak die kn aktif mase pregykan mika dulu.
    mu lupe dah ?

    ReplyDelete
  2. betul betul betul
    time kaseh krn mengingatkan sayep :p

    ReplyDelete
  3. na..takpe na..budak aktif tandanya dier bijak dan sehat....oklah tue....biar dier explore semuanya sendiri....takde asyik duk berkepit jee ngn kite..lgpun kan anak laki..hahahaa...
    mirza pon ligat jugak mcm mika....huhuhh

    ReplyDelete
  4. haha. tu dia dpt kt dia, kongker sorang2 gelongsor tu ehhh.. meh sini kakak layan meh.. kakak rajin je layan budak2 nk main nii.. (eh, kakak?)

    ReplyDelete
  5. huhuhu...
    sbb tu la kan.. masa hero2 akak baya si Mika tu.. akak mmg malas nk gi jenjalan umah org.. penat wooo nk menjaga.. mmg buas yang amat...!! Adeh.... so biarlah dorang membuas kt umah sndiri dah ler. hahahah

    ReplyDelete
  6. mun
    owhh mirza melasak gak ehh?
    tp muke cm behave sgt je budak tu :p

    izza
    ye la kak..
    nanti kite g main kat taman yerr...

    kak ima
    akak lg la 2hero tuhh..
    klu 2-2melasak kt umah org
    mau xpanas punggung duk ctu :p

    ReplyDelete
  7. hehehhe,
    lasak dan aktif!
    ye na, macamna na tgk mika tu aktif mcm tu jugaklah otak dia berkembang...
    sbb tu kita tak bley tetibe say no, nnt neuron otak yg tengah berkembang tu akan terputus dan mati...
    mika sgt chomel ok bila diya naik gelunsur ikut laluan yg sam tu...
    haishhh tak sabaq nak tgk wafiy gitu..
    ehehhe
    (jenuh la den nnt)

    ReplyDelete
  8. hahaha..mika mmg ligat. tp elok eh dia main sorang2 gitu? bagus betol.

    naurah dia ala2 sopan ayu gitu. dok tgk bdk2 yg lebih besar main. last2 dia x main sbb bg chance bdk lain. kesian...huk huk

    ReplyDelete
  9. ummi a'iesya
    heheh betul3
    xyah sekat2 dia nk membuas
    biarkan di xplore dunia ni skrg
    sok2 dah bsr sket bru bley nk had2kan yg mane xbaek tu :)

    ena
    naurah ank dara kan,
    dah duk diam2 je ctu..hehe

    ReplyDelete
  10. alah namanya budak kan
    tapi lg seronok apa kalau anak kita tak reti diam
    best pe
    barulah terbukti cerdas

    alah...org kan mmg selalu ada je
    kalau anak dok diam je pun kena kata gak. anak membuas kena komen
    mana reti puas hati

    ReplyDelete
  11. five mika!!bagus2.suka betul nengok budak2 aktif nie.
    kysha pun ada chance nak jadi camtu bila dpt kaki nanti.boleh lah aku kurus sikit kot bak kata makcik tu ;P


    pss..lawa kasut.muat2 je ek.hihii

    ReplyDelete
  12. xtif sungguh!! .. bagus lati.. kanak2 riang & cergassss

    ReplyDelete
  13. mintak simpang bab merusakkan anak dara org itu. aktif lain takpe sayang. hehe

    ReplyDelete
  14. lain budak lain ragam na. kita dapat khalish jenis behave la jugak. tak tau camne jaz ni nanti. ntah2 totally opposite dari abangnya. kita kena get ready je la.

    budak aktif namanya budak cerdik tau. khalish tak reti main gelongsor. hehe.

    ReplyDelete
  15. na, dahsyat gak aktif mika ni kan. tp cool lah mu boleh mkn hot plate n biar anakmu men gelongsor sensorang. hehehe. hot mama katakan. ;p

    ReplyDelete
  16. kekadang kalo org dah sebut banyak kali...kiter terasa gak kan....xpe dear...budak meligat ni aktif dan sihat....kalo dear lembik jer kang kiter plak naik takut...

    ReplyDelete
  17. Biarkan mereka degn kata2 mereka tu.
    Biar aktif dari pasif. kalau dah diam tak buat ape-apa lagi risau. aktif maknanya sihat! :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails