Wednesday, March 16, 2011

Salah ibu ker??

last week g cameron, xsah klu xborong stobery byk2 kan??
dah la masa aku beli tu, xtao plak yg laki aku dah borong dlu sblm tu..
jawabnye sehari dua ni asek la duk perabehkan stobery yg menimbun tu :p

1 kotak 10hengget (kt bwh ade slapis lg)
2kotak 15hengget
3 kotak 25hengget free 1 kotak kecik.. murah gler eh
cer kalu g giant, kotak kecik je dah 10hengget, huhu

xceli semua ni bukan aku sorg perabehkan, eh laki aku xgemor sgt masam2 dia ckp..
tp ank bujang dia tuh..bukan main lg ehhh..lenjun sehari dua ni baju dia merah2,

suker ehh syg? next time kite g borong lg ehh..
hr tu xley lepak lame kat cameron sbb nk turun kL plak lepas tu,

tp yg mjadi kemushkilannye skrg, anak aku cerry berry je manjang,
sehari 4-5kali kot? memula aku slhkan stobery ni, tp bru aku tringat
dr last week dia hawa2 cerry dahh.. ms tu aku syak sama ada mil yg bg mkn mempelam,
or aku yg bru tukarkan susu ke dia??

serius smpai skrg aku still lg tertanye2, ksiannye la kat dia,
tiap kali dia cerry, bunyi cam kentut tu..preeeettttt...omg! cpt2 salinkan pempes,
kalau x, jd mcm semlm babahnye jaga, kejap je leka sket, tup2 dah merah bontot ank tu :(
cerry berry ni sensitif kan? xley biar lelame sket trus jahanamkan kulit yg halus mulus tu,
tp aku just pakai bedak agnesia neh. kejap je kurang merah2 ruam tuh..

tengah tido pun aku duk belek pempes anak tu ushar ruam dia n tabur lg bedak ni..
pg td dah kurang sket, tp dah pesan kat makteh yg jaga shif pagi ngn babah yg jg shiff ptg,
owhh ramai betul yg jg babysitter sementara ank aku skrg neh :)
spy slalu cek pempes2 kot2 dia cerry xsedar, kang abes bontot anakku tuhh..ishkk

aku dah stop bg mkn stobery n stop bg susu yg baru tu..
kite tgk dlu sehari dua ni plak cmne keadaan dia :)
btw, susu baru still gune DL lg, cumenye, dlu amek yg 6m-18m..
tetibe bile ank dah bsr neh, gatai nk tukar susu DL yg 1tahun ke atas tu..
bau dia pun cam kurangs edap..rase pun berbeza dr susu yg step 2 tu..
now aku dah tukar blk susu 6m-18m tu balek. tgk la cmne perubahan cerry berry tu.. :)
kalau xde prubahan kene bwk g klinik or bg susu soya ke hape tuk budak cerry tu ehh?

15 comments:

  1. Aduh !
    Abam chery bery. adif lak sembelit. haiyohh !

    ReplyDelete
  2. tanpa bedak itu mikhail akn naik ruam2 kat leher dia...al-maklumla berlipat2..wahahahahaha

    bedak tu bagus tp cian kalo terkena kat kulit muka..mesti cm ala2 kering...

    ReplyDelete
  3. nyum2.. sedapnyer stoberi...
    tp kan Na.. hari tu akak ada gak borong kat atas sana.. yg peliknya makan kat atas sana manis.. biler bwk blik.. jd masam.. org kata mmg akan jd mcm tu.. x tau lerr..

    lama dah pun.. masa tu cikMaryam dlm peyut lagi.. hehehe

    ReplyDelete
  4. eh cedapnya stroberi tueee..nak cikit..heheheeee.....alahai siannya mika...mungkin la kot makan strawberry tue banyak sangat..hehehehe...nasib ada bedak merah tue

    ReplyDelete
  5. halemmak. goyang arr tgk stoberi merah2 tu. bile haku nak sampai camerong nihhh

    ReplyDelete
  6. ciannya diaa.. toksah bg mkn dh la stroberi tu yg.. ce tgk sehari dua ni klo x elok gak bwk la jmp doc

    ReplyDelete
  7. naurah aritu ade kejap ceri beri. maybe sbb tukar susu dr yg 6-12 to 1year+. x lame pastu ok. seb baek. kesian tgk montot merah2

    get well soon mika

    ReplyDelete
  8. hang ni buat terliur cheq jer..sedapnyer weih..bila nk turun cameron jugk ni

    ReplyDelete
  9. na nurul baru tahu ada bedak ni. selalu pakai bedak baby biasa je utk raina. thanks info ni yeah

    ReplyDelete
  10. Ala, cian mika cerry berry pulak, makan strawberi masyam2 tuh. Tahan dia eh. fasya pon suka stoberi walaupon dia masam. Masam sedap.

    get well soon mIka ye,:)

    ReplyDelete
  11. doc kita kata kalau budak kena ceriberi, bagi dia minum air teh o. kalau nak bagi ada rasa, bubuh madu sket. insyaAllah cepat baik. dan kurangkan minum susu sebab leh buatkan ceriberi.

    ReplyDelete
  12. bp bijik mung bg dak bujang tu mkn wehh.sehari sbijik ckup lah.selok sgt mung nihh.wakaka.nih kalo tayang gambo mika mkn stoberi kt mya konpem dia jeles.mya gemor giler kt stoberi tau.sbijik sehari je dia mkn tau ekeke.btw susu DL tu dutch lady eh??

    ReplyDelete
  13. syiokk nyer g cameron..sebenar nyer mang terigin nk g sana..sbb xpernah g..tp ari tu nk k sana..tp de sbb tertentu xg..g naik genting..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails