Tuesday, March 29, 2011

Scotts Emulsion

1pagi @klinik putramedic

last week hero ni demam lg, biasenye dia demam tgh2 mlm je,
siang ok plak..& biasenye demam aku cume bg paracetamol je..
sbb under 39c kan..cume hr tu je panas sgt smpai 39c dah suhu diatgh2 mlm buta.
mmg saspen la weh,kelam kabut aku ngn laki aku kuar cari klinik 24jam, huhu

konon nkg klinik tu sbb nk mintak doc sumbat ubat bontot je..senang!
tp doc xsuggest sbb aku xsure pukul brape last aku bg paracetamol sblm tu
takot trlebih dos..sbb ubat bontot ni kuat gak eh dos dia..
so doc bekalkan ubat demam, antibiotik, thn sakit & ubat bontot bile perlu
balik umah, nk bg mkn ubat, bukan main liattt lg..last2 pakse,
xjalan gak..makin teruk ade ar siap muntah..grrr..
alih2 aku lak gado laki bini gara2 msg2 takot nk sumbat ubat bontot..haha
sudahnye aku basahkan kepala ngn badan dia je smpai ke pg.
trus mandikan bg turun sket suhu tu..adehhh

so demam adelah dlm 2-3hr cmtu, tp aku just basahkan bdn cmtu je,
bg ubat xjalan, nk sumbat ubat bontot masing2 xbrani..:|

baik je demam, aku cari solution cmne nk kuatkan daya tahan budak ni,
xmo demam dah. hero kan kene kuat..eceyyy..maka terbeli la..

" ape ni?? "
" baca sket ape bagusnye mende ni..."
"terai rase plak sedap ke x.."
tergolek plak..
cmni cara nk minum sebetulnye yerr...

SCOTTS EMULSION

Mengandungi minyak ikan kod,kalsium dan jus oren. Tambahan khasiat makanan

· Menolong Membina ketahanan terhadap jangkitan.
· Menolong pertumbuhan Tulang & gigi yang kuat

mintak2 kuat la daya ketahanan lepas ni yekk..huhu
xmo demam2 lg dah..kang gado lg ibu ngn babah sape nk taruk ubat bontot tu
hahaha serius la weh..aku xbrani nk sula dia.korang penah buat??
biase doc yg buat kan? itupun mcm ksian sgt ke budak tu..
inikan kite sdiri mak pak dia nk buat, sanggup?????

18 comments:

  1. hurm mun memang tak berani laa..bab-bab nak masuk ubat bontot ie..huhuh..aritue masa mirza demam pon doctor yang masukkan tau...
    mun pon br nak p beli scott emulsion untuk mirza....hehehe....

    ReplyDelete
  2. amalkan lah na scott emulsion tu mmg elok. raina sejak amalkan makan scott ni Alhamdulilah na dia tak demam mcm masa dia baby dulu. rasanya ada sekali je dia demam itu pun sebab nak kena demam campak. pastu syukur sgt dah tak demam. sebab scott tu mmg nak bina ketahanan kekuatan antibody kanak2

    ReplyDelete
  3. amalkan lah na scott emulsion tu mmg elok. raina sejak amalkan makan scott ni Alhamdulilah na dia tak demam mcm masa dia baby dulu. rasanya ada sekali je dia demam itu pun sebab nak kena demam campak. pastu syukur sgt dah tak demam. sebab scott tu mmg nak bina ketahanan kekuatan antibody kanak2

    ReplyDelete
  4. madu dh try ke? haa ni mkn scot emulsion kurang lah kelasakan dia pasni

    ReplyDelete
  5. sula?. hahaha.

    kalau gitu aku dh banyak kali sula kaisya. mwahaha.


    apa yg doc cakap ttg ubat2 tu semua aku catat dlm buku kecit. senang ingat so taklah teragak2 nak bg ubat. so far yg aku perasan, ubat montot ni bg suhu cepat turun, tp cepat jugak dia naik semula (bila dh cukup 6 jam). So selalunya doc akan suh juga kt bg anak paracetamol.

    ReplyDelete
  6. tak berani..tak berani
    agaknya kalau kitaorg pun gaduh laki bini 'awak la sumbat..awak lah'
    biar doktor je lah yg buat
    slalu kalau bawak spital mmg dia sumbat je trus

    mika.. mika
    makan scott emulsion ye
    biar lagi macho.. jgn demam2 selalu sgt. sian ibu..ngan ayah

    ReplyDelete
  7. nak start semulalah bagi haqq makan scott's ni..
    dah lama juga haqq tak minum scott's..
    sebab bila nak suapkan je..
    dia tutup mulut rapat-rapat..
    huhuhu.. :P

    ReplyDelete
  8. bagus eh mkn scott tu..kalau ade perubahan tentang mika share ye na...lylie x penah try bg kt alya...kalau bagus harus try juga....

    ReplyDelete
  9. hari tu husna demam nurse yg sumbat bontot ubat tu..yg klakarnya bila sumbat kuar balik..hahahha..ntha die rase cm t*** kot..
    na, ade petua kalu suhu tinggi basuh kepala anak ngn air asam jawa+air beras..cepat turun suhu

    ReplyDelete
  10. wak,scot emulsion tuh boleh start bagi umur brpe yer??eheheh

    ReplyDelete
  11. hafiy tiap pagi minum scott emulsion yg warna putih tu na. n dia memang payah sakit =)

    mika, hope u'll get speedy recovery !

    ReplyDelete
  12. wah, mika gogok jer :D

    icha pun minum gak :)

    ReplyDelete
  13. kite pon da belikan naurah scotts tue. tp belom bg dia try lagi. perisa oren =p

    alhamdulillah naurah jarang demam sejak last yg masok spital bln 11 last year. takat flu jelah. biasa la kan sbb ddk nursery. huhuh

    ReplyDelete
  14. time cik puan gebu kecik2 dulu..mak selalu suap SCOTTS EMULSION sebelum nak gi skolah hehehhehe

    ReplyDelete
  15. emmm sedap nye .. nak cikit ..

    ReplyDelete
  16. hahaha.. siap gadoh tuu..
    kalu akak.. papa dia la yg buat.. akak mmg x berani.. tp setakat ni.. abg2nya la.. maryam belum la kena sula lagi.. hahahha

    bagus scott emulsion tu.. akak pun bg bdk2 tu mkn. tp yg jenis chewwy tablet tu.. kalu yg tu.. rasanya x mkn kot.. ntah la.. x cuba lagi.. hehehe

    ReplyDelete
  17. Dulu saya pun kasi anak scott emulsion tapi bila saya dapat tau COD LIVER OIL sebenarnya tak elok (sebab amik dari hati ikan) .. saya dah stop dah. Alhamdulillah saya dah jumpa fish oil yang tulen .. anak pun suka makan. Pilih yang terbaik untuk anak-anak kita.

    boleh emel saya di zah15@yahoo.com untuk maklumat lanjut.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails